Bezpieczniejsze płatności – PSD2
Od 14 września 2019 r. wejdą w życie nowe metody weryfikacji płatności w UE.

Zasadą stojącą za zmienioną dyrektywą o usługach płatniczych (PSD2) jest zwiększenie bezpieczeństwa płatności elektronicznych i ochrona konsumentów przed oszustwami.

Co musisz zrobić jako klient?
Od 14 września 2019 r. Twoja karta płatnicza musi mieć aktywną usługę 3D Secure.

3D Secure to funkcja bezpieczeństwa podczas płatności online kartą Visa lub MasterCard i działa jako interakcja między wydawcą karty (bankiem) a tobą jako klientem. 3D Secure jest również nazywany Verified by Visa, MasterCard SecureCode lub SafeKey, jeśli dotyczy kart American Express. W przypadku zakupów cyfrowych użytkownik może zostać poproszony o wprowadzenie specjalnego kodu zabezpieczającego, aby potwierdzić, że jest prawowitym posiadaczem karty płatniczej, którą rejestruje lub używa do płatności online. Dzieje się tak, abyś jako klient mógł dokonywać zakupów łatwiej i bezpieczniej podczas zakupów online.

Pamiętaj, że jeśli Twój bank nie zatwierdzi płatności z Twojej karty, musisz przejść dodatkową weryfikację. Jeśli nie masz pewności, czy Twoja karta płatnicza ma aktywną usługę 3D Secure, skontaktuj się z bankiem.

Jak to działa?
Rejestracja karty w 3D Secure

Po rejestracji karty dane karty będą przechowywane w łatwy i bezpieczny sposób dzięki naszemu partnerowi płatniczemu DIBS Payment Services. Może być konieczne uwierzytelnienie za pomocą aplikacji banku lub kodu SMS.

Kupowanie biletów

Nie jest wymagana dodatkowa weryfikacja, jednak bank może odmówić zakupu. Może to wynikać z faktu, że 3D Secure nie jest aktywne, karta wygasła, nie ma wystarczającego salda lub karta jest zablokowana dla zakupów internetowych.

Automatyczne płatności

Może być konieczne podanie kodu 3D Secure przy droższym zakupie. Jeśli kwota przekracza 30 EUR lub jeśli suma przekracza 100 EUR, może być wymagana dodatkowa weryfikacja. Wtedy zamiast płatności automatycznej otrzymasz prośbę o dokonanie płatności z użyciem kodu 3D Secure.

Co to jest silne uwierzytelnienie klienta?
Silne uwierzytelnianie klienta oznacza, że ​​klient musi identyfikować się co najmniej dwoma z trzech czynników, jeśli chodzi o płatności cyfrowe.

Są to:

– coś, co zna tylko konsument, na przykład hasło lub kod PIN.

– coś, co posiada konsument, na przykład telefon lub karta.

– coś, co jest unikalne dla konsumenta, na przykład odciski palców lub kształt twarzy.

W praktyce te nowe zasady oznaczają, że nie będzie możliwe dokonanie płatności kartą online przy użyciu jedynie danych karty.

Wyjątki od wymagań

PSD2 umożliwia zwolnienie niektórych transakcji z wymogów silnego uwierzytelnienia klienta. W przypadku transakcji kartowych bank wydający kartę decyduje, czy wyjątki te powinny zostać zatwierdzone, czy nie.